They were dreaming of a white Christmas... - Reisverslag uit Nerang, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu They were dreaming of a white Christmas... - Reisverslag uit Nerang, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu

They were dreaming of a white Christmas...

Door: nicoleverbeek

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 December 2011 | Australië, Nerang

Nou ja, als ik de radio kan geloven wel. Wat heb ik dat nummer de afgelopen weken vaak gehoord! En iedere keer dat het gedraaid wordt, denk ik bij mezelf, 'That's never gonna happen guys'. Queensland heeft praktisch nooit sneeuw. Die nooit gaat zelfs zover dat het in het noorden van Queensland al 250 miljoen jaar met zekerheid niet gesneeuwd heeft. Dat geeft wel een beetje een inschatting van de kans op een witte kerst hier.;)
Ik moet zeggen dat ik hier ook niet echt een kerstgevoel heb. Ja, er staan kerstbomen en kerstversiering en je hoort kerstliedjes op de radio. Ja, ik heb me volledig klemgegeten (kon niet anders met zo'n heerlijke christmaslunch). Maar wanneer je rondloopt in je zomerjurkje op slippers en je je afvraagt of je nu in het zwembad zal springen of dat je eerst je glas wijn leegdrinkt, dan voelt het niet echt als kerst. Al met al heb ik wel een heel gezellige 'kerst' gehad. Ik had min of meer twee ouders, een oma en een oom en tante haha. Geen heimwee in elk geval.
Voor iedereen die niet helemaal op de hoogte is van de famiierelaties. Laurie's moeder is de schoonzus van de zus van mijn oma. Laurie's moeder, Marietje, is hier nu ook en zij is naar Nieuw Zeeland geëmigreerd. In plaats van mijn Nederlands te vergeten, praat ik nu weer vrolijk in Twents dialect:P. Nog Nederlandser, we gaan kroketten en oliebollen maken met Oud&Nieuw, hoe vind je dat? Ik heb hier al het goede van Nederland (nou ja, behalve de haring dan:() en niet het slechte weer. Ik ben volmaakt gelukkig.:D
Zo, nu zal ik eens beginnen met wat ik allemaal heb gedaan. Ik geloof dat ik was geëindigd met Magnetic Island. Ik zal nog wel een paar extra foto's op mijn blog zetten (ook van de andere dingen die ik heb gedaan). Ik heb weinig gedaan wat extreem spectaculair was helaas. Maar aan de andere kant, dat betekent dat mijn blog niet heel veel langer wordt en dat scheelt jullie allemaal weer tijd:P.
In Townsville valt niet extreem veel te doen. Aangezien het heerlijk weer was heb ik een groot deel van mijn tijd doorgebracht in de tuinen en bij de Rockpool. Dit is een soort 'natuurlijk' zwembad. Met behulp van rotsen (die men wel een handje geholpen heeft) is er een afscheiding gemaakt tussen de zee en dit 'zwembad'. Het water is wel gewoon zeewater, maar dan wel gefilterd. Met als positief gevolg dat je geen kwallen tegenkomt tijdens het baantjes trekken. Ben daar erg veel locals van mijn eigen leeftijd tegengekomen die allemaal vakantie hadden, dus dat was erg gezellig:).
Na Townsville stapte ik weer in de bus (12 uur!) op naar Rockhampton. Rocky is the beef capital of Australia. Dat was ook meteen het meest interessante wat er te melden valt. (en ze hadden een geweldige art gallery, maar dat interesseert lang niet iedereen haha). Ik ben in de bus gestapt in heb een aantal dorpjes aan de kust bekeken. Heel relaxt en er was weinig te doen, maar ik heb in Yeppoon wel de allerlekkerste, meest fantastische, onnavolgbare Meat Pie ooit gegeten. Beef, bacon & cheese. Oftewel allesbehalve gezond, maar ik was de rest van de dag compleet gelukkig. Voordat ik naar huis ga, koop ik een kookboek en ga ik thuis net zolang experimenteren tot ik weet hoe ik dat zelf moet doen. Zijn er liefhebbers die willen proeven?^^
Wat wel spectaculair was, was de Crocodile Farm. Deze ligt net buiten Rocky en ze fokken hier krokodillen. De krokodillenpopulatie hier schijnt wel een beetje hulp te kunnen gebruiken, maar eerlijk gezegd durf ik hier alleen in het zwembad te zwemmen. Geweldige rondleiding gehad over de farm, veel geleerd (zoals niet zwemmen waar men kan vissen, wanneer is vis in het water zit, dan zitten er ook crocs. Om de een of andere reden leven crocs graag dichtbij vissen...) Ik heb een aantal enorme crocs gezien van zo'n 6 meter lang, ik was erg blij dat ze achter een hekje zaten. Met name toen ze gevoerd werden, man wat zijn die beesten snel en agressief. Ik wist niet dat krokodillen zo'n angstaanjagend goed reactievermogen hebben... Ook heb ik een lief klein 2-jarig krokodilletje vastgehouden. Met tape om zijn bek natuurlijk, want het schatje zet met alle liefde zijn tanden in alles wat hij tegenkomt. Net een soort puppie^^. Ik heb onder andere geleerd dat krokodillen 100 jaar oud kunnen worden, maar meestal halen ze dat niet omdat een jonger exemplaar de ouderen vermoord. En krokodillen blijven groeien tot een paar jaar voordat ze doodgaan. Met als gevolg dat een volwassen mannetjes croc gedurende een lang en gelukkig leven 9 tot 10 meter lang kan worden. Niet echt een prettige gedachte, behalve wanneer je graag een paar laarzen en een tas van krokodillenleer wilt maken...
Na een paar dagen in Rocky stapte ik alweer in de bus (weer 12 uur, plus een uur treinen) en nu ben ik weer in Nerang. Waar men naar het schijnt ook krokodillen heeft haha. Je bent ook nergens veilig;). Ik blijf hier in elk geval nog tot na Oud&Niew. Voor iedereen die het nog niet weet, 14 januari ga ik naar de Arctic Monkeys hier in Brisbane! Yeah, vermoedelijk een van de beste kerstcadeautjes ooit (thanks mum and dad!). Een week daarvoor vertrek ik richting Brissie en ga ik daar eens rondkijken. Deze week blijf ik lekker relaxen. Ik heb twee dagen geleden hardloopschoenen gekocht als kerstcadeautje (again, thanks mum and dad!) dus ik ben werkelijk zo blij als een kind (zoals mijn oma dat zo mooi zei in haar smsje). Voor iedereen die ook van hardlopen houdt: koop een paar Nike Free Run schoenen, het zijn met afstand de allerbeste schoenen ooit. Heb nog nooit zo lekker gelopen:D. Over het algemeen spring ik na het lopen het zwembad in om af te koelen, dus zo slecht heb ik het hier niet:P. Nu ga ik even in de tuin kijken, want er zitten een paar kaketoes, papegaaien en prachtig gekleurde duiven (met kuif!) op het hek... See ya!

  • 28 December 2011 - 08:27

    Mama:

    Hallo Nicole. Het ziet er weer fantastisch uit! Ik denk dat iedereen wel een beetje jaloers is. Hier is het grijs en vochtig en te warm voor de tijd van het jaar. Het lijkt wel maar niet helder te willen worden. Wil je ook een foto van de familie plaatsen? Dan kunnen we zien wie er zo goed voor je zorgt. Vergeet niet die bijzondere vogels te fotograferen, dan kan ik wat anders downloaden dan 400 koraal foto's....... Maar ze zijn wel prachtig hoor. Liefs en een knuffel.

  • 28 December 2011 - 16:10

    Mariëtte En Robert:

    Hoi Nicole,
    Gisteren zijn we al door je ouders bijgepraat en hadden we ook even op Facebook gekeken.
    Wat maak jij veel mee! Het lijkt ons een geweldig land en jouw foto's zijn prachtig.
    Heb je ooit wel zo veel en lang in de bus gezeten?
    Geen krokodillenleren tas voor jou?
    Zo'n klimboom hebben we zelfs in Twente niet!

    Nog bedankt voor je Kerstmail. Het voordeeel van een zonnige Kerst dat je in ieder geval weet dat je lekker naar buiten kunt. p.s. Probeer eens andere versie van 'I'm dreaming...' te schrijven. We zijn wel toe aan een re-make. (Hier was het, zoals je moeder al schreef, niet bijzonder).
    Wij wensen je een goede jaarwisseling toe en en een goede start in het nieuwe jaar.
    Wij komen graag proberen de Meat Pie proberen.

    Groetjes, ook van Rick en Stijn,
    Mariëtte en Robert

  • 12 Januari 2012 - 20:02

    Yvonne :

    Ha die Nicole,
    Wat een superreis ben je aan het maken. De foto's zijn prachtig!
    Wat een mooi en bijzonder land. Toch kan ik een kleine steek van jaloezie niet helemaal onderdrukken als ik het mooie weer bekijk..
    Hier is alles prima. Zeker ook met onze kleine Bas. Jammer alleen dat hij nog even zal moeten wachten op het mooie weer. Het is vaak zo dat we helemaal startklaar zijn om lekker te wandelen en dan meteen weer naar binnen kunnen vanwege regen...
    Anyway, geniet en laat ons via je blog ook even wegdromen en meegenieten!

    Groetjes,
    Yvonne (raar gevoel nu trouwens dat ik je juf ben geweest)

  • 14 Januari 2012 - 12:50

    Lonneke :

    nog heel veel plezier

  • 20 Januari 2012 - 08:53

    MIk:

    Hiii lieffie, ik snak naar een nieuwe blog :) :) :) ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hoi allemaal, Langzamerhand komt het moment nu toch steeds dichterbij: 4 oktober vlieg ik naar Sydney. Een flinke reis voor iemand die West-Europa nog nooit uit is geweest. M'n backpack staat al op m'n kamer, klaar om ingepakt te worden en me gedurende acht maanden gezelschap te houden. Nog even genieten van de zomerdagen in Nederland en dan de reis van m'n leven maken!

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 87636

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 13 Juli 2012

Going to a land Down Under

Landen bezocht: