Slapen tussen de dingo's en terug in de grote stad - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu Slapen tussen de dingo's en terug in de grote stad - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu

Slapen tussen de dingo's en terug in de grote stad

Door: nicoleverbeek

Blijf op de hoogte en volg Nicole

06 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Oei, ondertussen is het al weer een maand geleden dat ik wat geschreven heb. Niet helemaal mijn eigen schuld, mijn laptop heeft het begeven, dus de foto's laten nog even op zich wachten.
Zo'n 4 weken geleden heb ik 3 dagen doorgebracht op Fraser Island. Vermoedelijk de allermooiste plek op aarde. Wanneer je het googled en de foto's ziet, in het echt is nog 10 keer mooier. Het leuke van de reis was dat we met een flinke groep waren zo'n 25 man, verdeeld over 4 4-weeldrives met een geweldige tourguide Mick(y Mouse). We hebben een aantal prachtige meren gezien, zandduinen die veel te heet waren om over heen te lopen en in een van de meren zaten visjes die aan je voeten knabbelen. (Gek genoeg vonden ze mijn voeten niet interessant, maar mijn handen wel:P) Het water in alle meren is gewoon drinkbaar en smaakt zelfs zo goed dat mensen het in flessen stoppen met een duur label en er dan veel geld voor vragen. Een aangename afwisseling van chloorachtig kraanwater. (Ik koop nu voor het eerst mijn water, want hier in Melbourne is het echt niet te drinken). 's Avonds gingen we naar ons kamp en kookten we ons eigen eten op de bbq's, yummie, Iedereen had meer dan voldoende drank meegesjouwd om een aardig feestje te bouwen. De tweede nacht hebben we bij gebrek aan een club maar een disco op het strand gehouden. Truck naar het strand rijden, iPod op de speaker, lichten laten knipperen en dansen in de laadbak. (Helaas geen foto's, alle mensen die een camera mee hadden genomen kunnen hem nu dankzij het zand niet meer gebruiken en ik wilde dat risico niet lopen). De eerste nacht heb ik gewoon in de tent geslapen, maar aangezien ik geen ook dicht deed, besloot ik de tweede nacht maar op het strand te slapen. De beste nacht ooit. Ik ging liggen op mijn matje in mijn slaapzak, keek naar de pikzwarte lucht met miljoenen en miljoenen sterren, dacht bij mezelf "wow" en viel werkelijk als een blok in slaap. De volgende ochtend werd ik gewekt door een dingo die aan mijn haar aan het snuffelen was. Voor zover mijn Valentijnsnacht....
Gelukkig op tijd op een fantastische zonsopgang te zien.
Voor iedereen die naar Oz gaat, Fraser Island is echt een must-do. En geef geen geld uit aan dure resorts, slaap gewoon lekker op het strand.

Nu even heel kort over Canberra en Melbourne.
Canberra is de moeite waard als je geinteresseerd bent in kunst en/of politiek. Het parlement is echt waanzinnig mooi en als je tijd hebt kun je zelf een zitting bijwonen, gewoon aankloppen en gaan zitten. (Had ik helaas geen tijd voor, al had ik waarschijnlijk niks van begrepen). De gallerieen zijn echt geweldig als je van kunst houdt. Verder is het een dure en wat vreemde stad. Het is een geplande stad aangezien zowel Melbourne als Sydney de hoofdstad wilden zijn, dit was dus de middenweg. Alles ziet er hetzelfde uit, maar op zich wel mooi. 's Avonds is de stad echt doods, behalve in het weekend en er is genoeg te doen wanneer je heeeeeeeeeeel veel geld hebt:P. Het enige wat erg vervelend was is dat ik twee dagen alleen maar regen en regen en nog meer regen had.

Okay, Melbourne.
Net als in Canberra heb ik hier niet veel geluk met het weer. Maar het is wel een hele mooie stad. Persoonlijk denk ik wel dat dit de leukste stad is om te studeren, al is het weer niet al te best. Melbourne is tot nu toe wel de meest 'Europese' stad die ik gezien heb denk ik. Veel typisch klassieke gebouwen en ook heel veel moderne architectuur. Je ziet restaurants in alle mogelijke variaties en ik heb zelfs speculaasjes in de supermarkt gezien. Ze zijn hier trouwens ook erg gek op Pasen (of op chocola, daar ben ik nog niet uit) Maar de gemiddelde supermarkt heeft zo'n 3 lange stellingen vol met paashazen (in meerdere groottes, kleuren en smaken), chocokuiken en -kippen, eieren in alle variaties en zelfs chocolade koala's en kangaroes. Ik ben nog op zoek naar een chocoladekrokodil. Wanneer ik die vind zal ik een foto maken en post ik hem op mijn blog (mocht Acer mijn laptop ooit weer terug sturen)....

Zo dit was wel weer lang genoeg.
Overmorgen stap ik samen met Paul in de auto en gaan we een flinke roadtrip maken. Dus mocht je enige tijd niks horen, er is een kans dat er in de desert geen wifi is. De planning is om van Melbourne naar Adelaide te rijden (de Great Ocean Road), dan van Adelaide naar Alice Springs en dan van Alice Springs naar Perth. Hopelijk is het weer daar een beetje beter;). (Fingers crossed dat we geen kangaroe op de moterkap krijgen)

  • 06 Maart 2012 - 22:09

    Papa En Mama:

    Hoi Nicole, dit klinkt toch gelukkig als een redelijk positief verhaal. Maar bedenk, na regen komt zonneschijn. Ik ben zeer benieuwd na alle foto's van de beide steden. Vandaag zelf een enerverende dag gehad: we hebben ons eerst vanmiddag samen met 50.000 collega's en ouders ingezet om de bezuinigingen op passend onderwijs te voorkomen, zeer indrukwekkende bijeenkomst..... Helaas bleek toen ik weer thuis was. Toen nog een GMRvergadering. Maar wel een gezellige dag.
    Nicole, heel veel plezier en een goede reis samen met Paul.
    Ps Denk je nog aan foto' s voor onze weeksluiting?

  • 20 Maart 2012 - 14:43

    Rikie Mulder:

    Hoi Nicole,
    Vol belangstelling het reisverslag van je gelezen. Wat een reis zeg!
    Je ziet en beleefd nogeens wat. Geweldig!
    Het lijkt me allemaal echt iets voor jou, ik moet veel aan je denken en
    het is erg leuk je op deze manier te kunnen volgen.
    Wees voorzichtig, goede reis en geniet ervan.
    Groetjes Rikie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hoi allemaal, Langzamerhand komt het moment nu toch steeds dichterbij: 4 oktober vlieg ik naar Sydney. Een flinke reis voor iemand die West-Europa nog nooit uit is geweest. M'n backpack staat al op m'n kamer, klaar om ingepakt te worden en me gedurende acht maanden gezelschap te houden. Nog even genieten van de zomerdagen in Nederland en dan de reis van m'n leven maken!

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 846
Totaal aantal bezoekers 87552

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 13 Juli 2012

Going to a land Down Under

Landen bezocht: