My big Ozzie Roadtrip, Part 3 - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu My big Ozzie Roadtrip, Part 3 - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu

My big Ozzie Roadtrip, Part 3

Door: nicoleverbeek

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Mei 2012 | Australië, Perth

Het laatste deel van het drieluik. Deze keer was ik een beetje sneller. Dit is het laatste stuk van onze geweldige reis, maar zeker evenmooi. Na een eindeloos lange weg van de grens naar Norseman, over de langste rechte weg van Australia, 146.6 km rechtdoor met aan de zijkant niets anders dan kleine struikjes en gras... The Nullarbor is heel apart en heeft geweldige vlaktes en kustlijn, maar anderhalf uur rechtdoor maakt je toch wel slaperig.^^ Na een stop in Norseman, het eerste fatsoenlijke dorp na Ceduna. Dat betekent ruim 1200 km zonder supermarkt. Alleen iedere 400 km een roadhouse en tankstation... onvoorstelbaar waarschijnlijk.
Gelukkig waren er in het zuiden van West-Australia wel wat meer steden :p.
Van Norseman reden we door naar Esperance, waar we het allermooiste N.P. op de wereld, Cape LeGrand. Prachtig wit strand, superblauw water, geweldige golven. Wanneer je op je rug in het water drijft en om je heen kijkt, moet je jezelf echt knijpen. Het is simpelweg te mooi om waar te zijn. Ik heb er spijt van dat we er niet een paar dagen langer gebleven zijn. Ik weet zeker dat ik er weer naartoe terug wil Al is het misschien niet zo verstandig dat ik dit nu opschrijf, want het allerbeste van CapeLeGrand was het feit dat je er bijna alleen was. Je kon met je ogen dicht over het strand rennen en je zou niemand omver lopen.
Na CapeLeGrand kwamen er gelukkig nog veel meer mooie plaatsen. De volgende stop was Denmark. Een schattig klein dorpje, waar ik ook maar even naar de kapper ben geweest. Je kunt je voorstellen hoe mijn haar eruit zag na al het zeezout, zon en woestijnzand... XD
De volgende stop waren The Elephant Rocks and the Green Pool. Vlak na Denmark. De Elephant Rocks is een rotsformatie die vanuit een bepaalde hoek net op een kudde olifanten lijkt. En waanzinnige golven, echt spectaculair. Daarna reden we weer een klein stukje verder. Naar Walpole en Nornalup. Waar we gekanood hebben (nou ja, een poging toe, we kwamen geen meter vooruit -oke, honderd meter misschien...-) Maar het was leuk en daar gaat het om^^. De tree-top walk in The Valley of the Giants was echt geweldig. Het was een wandeling over een stalen constructie hoog in de bomen (hoogste punt 40 meter). Geweldig uitzicht natuurlijk:). Daarna een wandeling tussen de bomen door, gewoon op de grond. Dan lijken de bomen haast nog groter. Ze waren werkelijk groot genoeg om er een auto in te passen.
Volgende stop was Margaret River en N.P. Leeuwin-Naturaliste. Helaas was het weer behoorlijk slecht voor 2-3 dagen. Maar desondanks een goede tijd gehad. Op een mooi moment golven gekeken en verdwaald toen we onze auto terug probeerden te vinden. Dan lijken alle rotsen en groene struiken wel erg veel op elkaar;).
Maar goed, dat lukte na een uur rondlopen ook en we konden weer heerlijk eten koken (rijst met tonijn uit blik, heel culinair^^)
Ook naar een van de grotten in de omgeving geweest Lake Cave. Duizenden stalactieten en stalagmieten in een grot met een 'meer' erin. Je kunt het niet echt een meer noemen, meer een waterstroom die dwars door het grottenstelsel loopt. Maar het zorgt wel voor fantastische foto's:).
Na Cape Leeuwin was er helaas niet al te veel meer te zien, met dank aan het massa-toerisme. Al het mooie strand was pretty much geclaimed door hotels en resorts. Maar desondanks een mooie stop in een bos gehad en het was daarna ook tijd om de camper weer in te leveren. Op naar Perth. Het einde van een fantastische 5 weken en op naar het volgende avontuur:).

• 18 Mei 2012 - 19:24

Papa:

Hoi Nicole,

Indrukwekkende drieluik, pracht avontuur, met fantastische foto's. Een reis om nooit te vergeten.
    Goed dat jullie dat hebben gedaan. Die auto van jullie blijft ook leuk om naar te kijken. Op nu naar de laatste etappe, veel plezier alvast gewenst!
    Liefs,Papa!