1 2 3... Slippery Wet Bitches - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu 1 2 3... Slippery Wet Bitches - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu

1 2 3... Slippery Wet Bitches

Door: nicoleverbeek

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 December 2011 | Australië, Sydney

Tja... dat was dus de naam van ons team.
Eenmaal aangekomen in 7 Mile Beach - een prachtig strand ten zuiden van Sydney- werd onze groep opgedeeld in kleinere groepen met eigen coaches. De eerste opdracht was een naam voor het team bedenken, waarop Ian besliste dat het wel een 'dirty' naam moest zijn. Na enige discussie en de slappe lach werd het slippery wet beaches. Met als resultaat dat ons team toch echt de meest foute naam van het kamp had.
Na een heerlijke lunch, was het tijd om een wetsuit aan te trekken (charming, maar wel nodig aangezien de oceaan best wel koud was en het in mijn geval een flinke sunburn voorkwam) en naar het strand te gaan. Het strand was amper 5 minuutjes lopen, dus dat was ideaal. We kregen allemaal een groot foamboard om mee te beginnen. En geloof mij maar dat je daar heel tevreden mee bent. Het is namelijk godsgruwelijk moeilijk om op zo'n board te gaan staan.
Hierbij een korte uitleg, surfen voor dummies:
1. Men neemt een groot foamboard. Dat is namelijk heel wat minder pijnlijk om op je hoofd te krijgen wanneer je voor de zoveelste keer een nose-dive maakt.
2. Je gaat het water in met de neus van je board richting het strand en zoekt een geschikt plekje.
3. Je wacht tot je een golf aan ziet komen, klimt op je board een begint te peddelen alsof je leven ervan afhangt;).
4. Als je geluk hebt spoelt de golf je niet gelijk omver en merk je dat de golf je meeneemt, je peddelt dan nog een paar slagen extra.
5. Als alles nog steeds goed gaat plaats je je handen ter hoogte van je borst en druk je jezelf omhoog. In veel gevallen lag ik hierna links of rechts van mijn board in het water...
5. Nu komt het moeilijkste, ga rechtop staan met gebogen benen, in een surfhouding!!! (in het andere geval zie je eruit alsof je moet poepen en dat is niet erg charmant)
6. Okee, ik lieg. Nu komt het moeilijkste, kijk naar het strand en blijf op je board staan!
Wanneer het goed gaat surf je nu vrolijk richting het strand en spring je met een sierlijke boog van je board af. Die sierlijke boog was bij mij meer een kwestie van toeval dan oefening, aangezien ik het een hele kunst vond om te blijven staan:P.
Maar al met al heb ik het aardig gedaan. Tijdens les 1 kon ik rechtop staan en tijdens les 2 kwam ik voor de eerste keer bij het strand. Enkele lessen later kreeg ik het ook nog voor elkaar om een high-five te geven en op eigen initiatief van mijn board te springen in plaats van neer te storten.
Het was een geweldige ervaring en het geeft echt een onbeschrijfelijke kick als je eenmaal op je plank staat en ook nog eens bij het strand aankomt. Ik weet zeker dat ik Down Under nog veel vaker ga surfen en wie weet ook wel wanneer ik weer in NL ben.
Kortom I Love Surfing! :D

Naast het surfen waren er ook nog enkele andere activiteiten:
1. Er werden foto's en filmpjes gemaakt tijdens de lessen en die kregen we tijdens het heerlijke eten te zien, voorzie van opbouwende en met name humoristische kritiek.
2. In de tussentijd hadden we tijd om te socializen en met name kaartspelletjes te spelen. Ik heb allerlei nieuwe games geleerd nu:P.
3. 's Avonds hadden we tijd om te ontspannen en bijvoorbeeld naar de pub te gaan. De pub bevond zich bovenop de heuvel, dus je was aardig uitgedroogd tegen de tijd dat je daar aankwam.
4. Op vrijdagavond, na de party in een van de cafe's in Sydney, stapten we in de nachtbus(!) naar Byron Bay. 12 uur later en volledig uitgeput kwamen we daar aan. Byron Bay is echt waanzinnig gezellig. Het is een klein dorpje met een van de mooiste stranden van Oz.

De foto's van het surfen volgen nog, ik heb namelijk geen diskdrive op mijn laptop. Ik hoop ze er morgen op te kunnen zetten, voor wie er nieuwsgierig naar is. ;)

  • 05 December 2011 - 04:59

    Britt:

    Leuuk verslag Nicole! En wat is het daar mooi! :D

  • 05 December 2011 - 17:23

    Mama En Papa:

    Dit ziet er nat en stoer uit. Kunstig om toch staande het strand te bereiken. Dus als je kans hebt, blijven oefenen. Liefs tot skype ze.

  • 05 December 2011 - 19:11

    Papa:

    Wow, dat ziet er stoer uit Nicole, dat geeft natuurlijk dikke lol. Ook omgeving en avonden zien er veel belovend uit, is heel wat anders dan hier in Tiel, waar wind en regen ons om de oren fluit.
    Ook de instructie heb je beeldend verwoord, lijt me erg moeilijk, bijna ongehoord.
    Bij jou dus zon, strand, water en het nodig windgeraas maar hier hebben we zoals je merkt toch echt sinterklaas. Rust lekker uit de komende dagen om je daarna weer aan je volgende avontuur te wagen.
    Liefs Pap en we spreken elkaar weer snel!

  • 05 December 2011 - 20:05

    Karin En Mario:

    Surfen . . .en ik maar denken dat het over internet ging :-)
    Ziet er goed en professioneel uit. Natuurlijk wel oppassen dat je niet plotseling al varende de haven van Rotterdam binnen surft :-)

    Met een hartelijke groet vanuit Breda, waar voortdurend een onbekende oude man met rode muts en witte baard over het dak trippelt . . .

  • 06 December 2011 - 23:58

    Tess:

    Hahaha, jij bent zo grappig hè!
    Ik zie alles echt al helemaal voor me.
    Het ziet er wel ongelofelijk gaaf uit hoor!
    Heb ooit één keer geprobeerd te surfen maar ik geloof dat jij er heel wat succesvoller in bent ;-)

    Nu ga ik even je mail beantwoorden :)

  • 10 December 2011 - 15:40

    Robert En Stijn:

    Hoi Nicole,
    De foto's in het fotoboek geven een mooi beeld van wat jij allemaal beleefd.
    Stijn vond de stappen die je beschreef zeer herkenbaar, vooral het nose-dive gedeelte! Vandaar dat hij de wipe-out prijs heeft gewonnen, afgelopen zomer. Maar hij gaat in revanche. Hij wil in de komende zomer de beste van de groep worden. Wij zijn benieuwd naar jouw verdere surfervaringen. En ben je al een beetje bruin geworden? (p.s. dan moet het surfpak natuurlijk wel uit!!)
    Sinterklaas in Australië? Kennen ze hem daar?

    En nu in het noorden van Australië. We zijn benieuwd hoe het daar is.
    Als we googlen op Cairns..... dan lezen wij spannende dingen: Great Barrier Reef, de Cairns Esplanada en het uitgaansleven voor alle backpackers: 'If you can't get lucky here...'. Wij zijn zeeeer benieuwd naar het volgende 'gecensureerde' verhaal!
    Groetjes van Mariëtte, Rick, Stijn en Robert

  • 12 December 2011 - 22:33

    Mik:

    Tss meissie,

    Heb ik nou dit verhaal vorige week gelezen zonder jou een berichtje te sturen?!!
    Ik schaaaam me diep;)

    Ti's again niet voor te stellen dat jij sInterklaas in zijn zwembroek op een zeepaardje ziet, terwijl wij hem al wapperend en glibberend op het dak zagen! Ik kan me voorstellen dat jouwn biologische klokt een tikkie over heeft geslagen en er niet met elkaar kan rijmen;)

    Een cowgirl een surfchick wat kan Nicole niet! Ik had graag naast je geplonsd maar zoals je gebruiksaanwijzing hier staat moet het mij ook vast in de badkuip lukken!;) iets kleiner maar ag geen haaien!;)
    Nu zit je nog in cairns? Of verdr naar boven toe?
    Lieverd jij gaat je bed nu al weer uit, ik mag gelukig nog even slapen. Bijna kerstvakantie, nog even hard bikkelen voor mijn beoordelingen deze week en grote beoordeling dinsdag, doodeng..

    Knuffel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hoi allemaal, Langzamerhand komt het moment nu toch steeds dichterbij: 4 oktober vlieg ik naar Sydney. Een flinke reis voor iemand die West-Europa nog nooit uit is geweest. M'n backpack staat al op m'n kamer, klaar om ingepakt te worden en me gedurende acht maanden gezelschap te houden. Nog even genieten van de zomerdagen in Nederland en dan de reis van m'n leven maken!

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 87637

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 13 Juli 2012

Going to a land Down Under

Landen bezocht: