Dinsdagavond: Karaoke - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu Dinsdagavond: Karaoke - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu

Dinsdagavond: Karaoke

Door: nicoleverbeek

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 November 2011 | Australië, Sydney

G'day mates! Ik begin er ondertussen al een beetje aan te wennen. Ik heb vandaag zelfs al twee keer 'no worries' gezegd. Ik kom waarschijnlijk terug als een ander mens...
Het is nu dus dinsdagavond (zeg maar bijna nacht) en ik lig weer gezellig op m'n kamertje met twee koreanen. Tom1 en Tom2. Tom1 zit de hele dag alleen maar achter zijn computer en zegt mij en andere Tom amper gedag. Tom2 daarentegen is waanzinnig gezellig en kletst net zolang door tot ik m'n oordoppen in doe om te gaan slapen.
Ik ben nu net pas weer terug in mijn hostel, want ik heb voor het eerst van mijn leven... (pauze voor de spanning) ... karaoke gezongen. Dat was niet echt spannend, ik heb het al in de titel verklapt maar goed. Ik stond dus vrolijk met Elliot (een leuke jongen uit Manchester) Guns 'N Roses's Paradise City te zingen. En we vonden persoonlijk dat we echt te gek waren;). De rest van de groep vond het in elk geval een leuk gezicht. Hij is een nog veel grotere fan en heeft zelfs 'Don't Cry' op zijn arm getattoeerd (geen idee hoe je dat schrijft.). Al met al was het erg gezellig en hij was zelfs zo vriendelijk om me terug naar m'n hostel te wandelen.
Ik zou best alles willen gaan opnoemen wat ik heb gedaan en gezien, maar dan ben ik nog wel een behoorlijke tijd bezig ben ik bang. Ik zal wel even steekwoorden geven en een paar dingen een klein beetje toelichten.
Zondag: Art Gallery of New South Wales (Van Rembrandt tot Pisarro, tot Australische meesters uit verschillende eeuwen tot Aboriginal Art), Rose Bay (mooi rustig strand, haast alleen Sidneysiders)
Maandag: Laptop gekocht, The Rocks (eerste nederzetting Down under), Susannah's Place museum (in een rijtje huizen wat in 1842 gebouwd is, met originele inrichting uit jaren 20), wandeling Circular Quay - Mills Point, verbrand-aftersun-ijsje, buitenkant Townhall en St. Andrew
Dinsdag: tot mijn grote frustratie mocht ik de Townhall niet in, vanwege een belangrijk 'event' en de St. Andrew was gesloten zonder duidelijke reden. Dus ik ben naar Chinatown gelopen (winkels met alleen meer chinese spullen, zelfs de opschriften), Chinese Gardens (waar ik dankzij een gulle Aussie gratis naar binnen mocht 'Thank you, thank you...' 'No worries, Sydney's expensive enough') Darling Harbour, Hard Rock Cafe(:D). Daarna met een groep via de lokale reisorganisatie naar Bondi Beach geweest om de sculpturen te bekijken. Die sculpturen waren tamelijk bizar in sommige gevallen, soms erg mooi, soms erg grappig en soms volslagen onduidelijk. Zo'n 20 verschillende nationaliteiten ontmoet gedurende de wandeling. Daarna gratis drankje en hotdog bij Scubar en daar ben ik met een groep blijven hangen. En tja... toen werd er omgeroepen dat we moesten zingen... en was ik net gezellig met twee jongens aan het kletsen over muziek... en kwamen we erachter dat Guns N Roses ook in de playlist stond... dus toen moesten we wel... En het was echt waanzinnig leuk om te doen haha! Op een gegeven moment besloot ik toch maar te gaan aangezien ik alleen terug moest lopen en bood Elliot spontaan aan om me even weg te brengen. Dat was wel heel fijn, want ik loop liever niet alleen hier.
Nu ga ik me maar een klaarmaken en naar bed, morgen weer vroeg uit bed. Er staat weer meer dan genoeg op de planning. Have a good day!

  • 15 November 2011 - 22:08

    Sophie:

    Ha meis,
    ja dit klinkt super, je bent de echte culturele backpacker, zoals het hoort ;-)
    Goed bezig! Ik hoop dat het lukt een keer een fotootje op het net te gooien! De twee die ik tot nu toe heb gezien waren erg gaaf! :) Ik volg alles, en hoe je in de gaten! :D
    xxx

  • 15 November 2011 - 22:29

    Louise:

    Hee oud schoolvriendinnetje
    Wilde heel even zeggen dat ik super trots op je ben!! echt waar.. stond ik maar in jou schoenen.
    Dit is echt geweldig. Lekker in autralië. Vast en zeker heerlijk weer.. And now ... you have to learn english. And you have to do it perfect :$ I don't doubt you can't but i just wanna say it in english :$ haha

    And Again, Very proud of you.. And hope you get the best time of your life there......
    Goodluck

    Love You xxx

  • 16 November 2011 - 21:19

    Marjet:

    Hoi Nicole!

    Zo te lezen begin je al aardig te wennen daar in Australië. Echt leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt en natuurlijk hartstikke leuk om je foto's te zien:). Veel plezier met je alles wat op je drukke planning staat. Hopelijk houd je af en toe nog eventjes tijd over, als Tom2 zijn mond houdt, om ons op de hoogte te houden!

    Liefs uit een steeds kouder wordend Nederland,
    Marjet

  • 17 November 2011 - 14:29

    Katinka:

    Hey Nicole!!
    Wat super gaaf allemaal! Australië lijkt me zo'n prachtig land! Lijkt me helemaal fantastisch om daar of in Nieuw-Zeeland te gaan backpacken. Ik hoop dat je een geweldige tijd zult beleven! Geniet lekker van deze super ervaring meis!!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hoi allemaal, Langzamerhand komt het moment nu toch steeds dichterbij: 4 oktober vlieg ik naar Sydney. Een flinke reis voor iemand die West-Europa nog nooit uit is geweest. M'n backpack staat al op m'n kamer, klaar om ingepakt te worden en me gedurende acht maanden gezelschap te houden. Nog even genieten van de zomerdagen in Nederland en dan de reis van m'n leven maken!

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 87630

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 13 Juli 2012

Going to a land Down Under

Landen bezocht: