Blanker dan Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu Blanker dan Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu

Blanker dan Bondi Beach

Door: nicoleverbeek

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 November 2011 | Australië, Sydney

Bedankt voor alle lieve reacties op m'n vorige reisverslag, dat was echt heel leuk om te lezen.
De vlucht was prima, we kregen echt heel goed te eten (pastasalade met gerookte zalm, witte chocolade mousse, warme choco met een marshmellow en nog veel meer).
Tot nu toe vind ik het vooral nog heel erg onwerkelijk om hier te zijn. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik hier nog acht maanden blijf, het lijkt net of ik ieder moment weer naar huis kan gaan. Sydney is best een mooie stad, hele oude gebouwen naast wolkenkrabbers en tussendoor allerlei prachtige (paarse!) bomen. Ik heb het operagebouw en de Harbour Bridge zowel 's avonds als overdag gezien en door de botanische tuinen gelopen. Best grappig als er opeens allemaal grote witte papegaaien op het pad zitten, vechtend om stukjes brood. Vandaag ben ik naar Bondi Beach geweest. Ik ben wonderbaarlijk genoeg niet verbrand, maar moest wel concluderen dat ik nog witter ben dan het zand. Hopelijk verandert dat nog wel een beetje. Ik heb helaas geen lifeguards in strakke zwembroekjes gezien, dat was jammer. Maar wel behoorlijk wat surfers en andere afgetrainde figuren.
De eerste nachten zaten we in een YHA, laten we maar zeggen dat dat een wat luxer hostel is. Nu zit ik voor 't eerst in een ander hostel, maar tot nu toe valt het me nog wel mee:P. Ik heb al veel aardige mensen ontmoet (veel Duitsers en Aziaten!), maar toch is het ook wel een beetje eenzaam. Waarschijnlijk is het gewoon een beetje wennen. Ik heb het motto 'no worries' in elk geval al vaak voorbij horen komen.
Leuk feitje om mee af te sluiten: de stoplichten klinken hier als een soort lasers, pfjieuw! en dan moet je rennen om op tijd aan de andere kant van de straat te komen.
Ik mis jullie!

  • 12 November 2011 - 10:38

    Sophie:

    Ha Meis,
    Leuk om wat van je te horen/lezen.
    Dat eenzame, dat gaat vast wel wennen horen.
    En als je steeds weer iemand spreekt dan helpt dat ook natuurlijk!
    Veeeelll plezier!!! Alles komt goed, en ik zie graag foto's op den duur!
    xxxx

  • 12 November 2011 - 10:57

    Nick Verleun:

    Hey Nicole,

    Alles went. Echt waar!

    In welk hostel zit je nu? BASE toevallig? Daar werden wij de eerste nachten gestald. Is ook een goede!

    Haha, dat verhaal over de stoplichten. Je hoeft niet te rennen hoor. Die lichten knipperen nog 15x voordat het écht rood wordt. :P

    Succes de komende tijd en hopelijk eens tot ziens!

  • 12 November 2011 - 19:46

    Anja En Dietmar:

    Mooie eerste ervaringen en we missen je natuurlijk ook heel erg!
    Het "no worries"" klinkt mooi en heeft ook waarde waarmee je vooruit kunt. Het is een prachtig land met vele mogelijkheden en ga daar ook voluit van genieten.
    We houden contact en volgen je op de voet. Heb je al foto's op de site gezet?

    Veel liefs, Mama, Papa en Marc

  • 13 November 2011 - 10:16

    Robert En Mariëtte:

    Hoi Nicole,
    dan is nu dus echt begonnen:)
    Fijn om te lezen dat de vliegreis en de eerste dagen goed zijn verlopen.
    We wensen je heel veel plezier toe. We hopen dat je veel leuke mensen ontmoet en je 'weg' zult vinden. En dat je wit was, dat wisten we wel! Een bruine Nicole... gaan we dat nog zien?
    We gaan je volgen!
    Tot het volgende verslag.
    Groetjes, natuurlijk ook namens de boys.
    Mariëtte en Robert

  • 14 November 2011 - 18:32

    Rikie Mulder:

    Hoi Nicole,
    Heel leuk om je op deze manier te kunnen volgen.
    Zo reizen we dan een klein beetje met je mee en
    denken aan je.
    Groetjes Pierre en Rikie.


  • 15 November 2011 - 09:33

    Groep 7 A/F:

    Hallo Nicole,
    We missen jou ook! Heb je al veel gezien? En heb je al veel vriendinnen of vrienden? Lars heeft Bondi beach op RTL7 gezien omdat er een programma over op TV was. Hij vond het leuk. Is het heel anders dan bij ons? Heb je al een vogelbekdier gezien? Denk je er aan om de hele dierentuin mee te nemen voor onze verjaardagen? belofte maakt schuld:) Ik ga zo even wat foto's laten zien die je al op het net geplaatst hebt maar we gaan nu eerst even aan de slag.Heel veel liefs van ons allemaal.
    XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 15 November 2011 - 17:30

    Linda:

    hey meis.

    ben blij dat daar alles goed gaat. nog maals sorry voor de belachelijke tijd van mijn sms. zie net hier dat het rond half 3 s'nachts bij jou is. veel plezier. kan niet wachten op de volgende
    berichtje.

    xxxxx

  • 18 November 2011 - 10:32

    Tante Doortje:

    Hoi Nicole
    Ik heb deze week al eerder een berichtje gestuurd maar zie niet of je het hebt gekregen. Ik hoop dat dit wel over komt. Leuke verslagen en ga zo door. Heel veel plezier en de groetjes van ons: tante Doortje en oom Gerrit xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hoi allemaal, Langzamerhand komt het moment nu toch steeds dichterbij: 4 oktober vlieg ik naar Sydney. Een flinke reis voor iemand die West-Europa nog nooit uit is geweest. M'n backpack staat al op m'n kamer, klaar om ingepakt te worden en me gedurende acht maanden gezelschap te houden. Nog even genieten van de zomerdagen in Nederland en dan de reis van m'n leven maken!

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 87638

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 13 Juli 2012

Going to a land Down Under

Landen bezocht: