My Big Ozzie Roadtrip: Part 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu My Big Ozzie Roadtrip: Part 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Verbeek - WaarBenJij.nu

My Big Ozzie Roadtrip: Part 1

Door: nicoleverbeek

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 April 2012 | Australië, Perth

Na weken zonder internet en nog langer zonder laptop, kan ik nu eindelijk weer een blog schrijven. Jullie zater er vast allemaal met smart op te wachten^^. Voor jullie leesgemak zal ik niet 5 weken rondreizen in een blog stoppen. Dat is ronduit cruel. Ik begin bij het begin...
Na een prima verblijf in Melbourne, geweldige stad, iets minder geweldig weer en een nog wat mindere gezondheid besloten Paul en ik een auto te huren en een roadtrip te maken van Melbourne naar Perth via Alice Springs.
Dat bleek iets verder dan gedacht. Google gaf aan 5300 km, het werden er 9600. No regrets.
Na flink wat rondcrossen in Melbourne, op zoek naar de Princess Highway kwamen we eindelijk aan in het pittoreske Torquay. Een slaperig kustplaatsje met een mooi strand. En thank God, het was eindelijk weer zonnig. Na Torquay begon het reizen eigenlijk pas. Hier pakten we de snelweg die heel toepasselijk The Great Ocean Road heet. Deze niet zo snelle snelweg (erg veel bordjes 30 km ivb haarspeldbocht), is de allermooiste op aarde. Je rijdt haast alleen maar in scherpe bochten langs steile kliffen en fantastische uitzichten. Dat is het mooiste van zelf rijden, je kunt stoppen waar je maar wilt. Ik kan natuurlijk niet rijden, dus ik keek alleen maar uit het raam in gilde om de 10 minuten "STOP". Dat je op die manier niet erg ver komt is te begrijpen. Uiteindelijk kwamen we aan in Lorne en daar begon het pas echt. (De nacht daarvoor verbleven we in een pub, waar mijn cowboyhoed niet uit de toon viel) Na Lorne werden de kliffen nog steiler en het uitzicht nog mooier. Helaas was het weer niet super, maar de 12 apostelen, The Arch, The Lord Arch, The Grotto en nog veel meer mooie plaatsen om te stoppen. Vanaf Portland gingen we een dag omhoog om The Grampians te bekijken. Geweldig National Park met rotsformaties die ik in Europa nog nooit heb gezien. Australie is zo anders wat betreft landschap. De McKenzie falls waren echt waanzinnig spectaculair. Dankjewel Nick voor de tip:).
Na The Grampians was het tijd om de staat Victoria te verlaten en door te reizen naar South-Australie. Wat er precies zo uitzag als ik me voorstelde. Heuvels, gele weilanden met hier en daar wat koeien en kangaroe's, slaperige dorpjes, eindeloze wegen en windmolens.
De eerste stop was Adelaide, maar geloof me dat is geen pretje met een camper. Snel door naar Port Augusta en op naar de volgende bestemming: Alice Springs!
Maar even een laatste puntje, we hadden absoluut de allercoolste campervan ooit! Onze Dirty Sanchez. Net groot genoeg voor 2 personen met backpacks. Wilden we gaan slapen moesten we eerst alle zooi vanuit the back naar onze stoelen verhuizen en in de ochtend herhaalde dit ritueel zich in de omgekeerde volgorde. Maar we hadden zelfs een minikeukentje: aanrecht, gootsteen met handpomp en een gascooker. Genoeg om spaghetti en pannenkoeken te maken. Ik at niet bepaald gevarieerd deze 5 weken (nu nog steeds niet eigenlijk^^). Maar het leukste was dat wanneer we ergens geparkeerd stonden, mensen foto's maakten van onze auto!:D

  • 19 April 2012 - 05:53

    Meta Van Ossenbrugge:

    Dag Nicole.

    Opnieuw heb ik met plezier je reisverslag gelezen. Ik ben echt onder de indruk van alles wat je meemaakt. De foto's zijn prachtig, vooral die slang!.
    Hier is het vreselijk weer. Volgende week ga ik met mijn zus op de fiets slangs de Elbe van Maagdenburg naar Praag. Wel heel iets anders dan jouw reis. Geniet nog!
    Hartelijke groetjes van Meta uit Enschede.

  • 19 April 2012 - 07:14

    Mama:

    Prachtig die rotsen! Zeer indrukwekkend om te zien. Fijn dat de reis per auto zo goed is verlopen. Ik ben benieuwd naar het volgende deel van je verslag. Je hebt in ieder geval je computer weer terug en dat is wel handig. En nu aan het werk, ' koffie, koffie, lekker bakje koffie, jongens wie wil er een bak' kun je nu in de praktijk gaan brengen. Veel plezier en succes. Liefs mama

  • 19 April 2012 - 09:26

    Mik:

    Meissie!

    Ik wil meer foto's van jou en/of paul ergens op voor of what ever, want nou geloof ik nog niet dat je er bent geweest:P

    Super mooi verhaal volgens mij ben je ook helemaal ondersteboven van het landschap.
    Je baantje, hoe ging het?! Super spannend! Je wordt vast wel aangenomen!
    Weet je al hoe lang je dan ongeveer mag blijven? En hoeveel moet je werken>? Heeft Paul ook al een baantje, en kunnen jullie samen blijven?

    Het klinkt als het einde en de rust van de wereld daar in the middle of nowhere. De foto's op Pauls fb met koken en zo vond ik ook geweldig!

    Chill dat ik weet dat er iemand op je past en behoed voor op de rand staan boven een afgrond scène.

    nou meis geniet er nog van zolang het kan ! En sus6 met je baantje!

    hugxxx

  • 19 April 2012 - 15:05

    Doortje Reijmerink:

    Hoi Nicole
    Leuk verslag. Wat maak je veel mee he. Mooie foto's ook. Ik word bijna jaloers op al dat mooie dat je ziet. Maar hier mogen we niet mopperen want we zijn in Australie geweest en dat was ook super. Heel veel plezier nog en tot het volgende verslag.
    Liefs: tante Doortje

  • 20 April 2012 - 07:35

    Groep 7 De Dagobert:

    Hallo Nicole, Hoe smaakten de pannenkoeken? Wat deed je op de pannenkoeken? Heeft Paul gewonnen met armpje drukken met de kangeroe? We vonden de weeksluiting heel leuk, we hebben heel veel foto's en filmpjes die sturen we naar je op. Gaat je werk goed? Mag je af en toe ook een cake en koffie tussen door?
    Hoe heet het bedrijf waar je werkt? Wat was het mooiste wat je hebt gezien in deze trip? Vind je het jammer dat je over een paar maanden weer terug moet?

    We missen je en Groetjes : Van de hele klas :D :D :D :D

  • 20 April 2012 - 08:39

    Nicole:

    Bedankt voor alle reacties! Superleuk! :)

    Mikkie: ik zal meer foto's uploaden, no worries. Ik heb absoluut het allerbeste baantje ooit. Ik zal er nog wel wat over vertellen 3 blog later ofzo. Ben aangenomen, full time, zo lang als ik wil blijven. En ze vonden me zelfs zo goed voor de eerste keer dat ik hoger ingeschaald wordt! Paul heeft helaas nog geen baantje, dat is toch wel heel erg balen. Maar hij heeft geld van zijn ouders geleend om nog een week langer te kunnen blijven en hopelijk vindt hij dan ook wat. En dankjewel!!!

    De allerleukste groep 7: My goodness, wat een hoop vragen! Ik ben heel erg benieuwd naar alle foto's en video's! De pannenkoeken smaakten heerlijk, ik kan heel goed pannenkoeken bakken ondertussen en Paul is er ook enorm goed in geworden. Op de pannenkoeken deden we aardbeienjam, fruit of nutella. Sinds Australie ben ik een groot fan van Nutella! :) (Vooral boterhammen met pindakaas en nutella, yummie!) Het gaat super op mijn werk. Ik kan ondertussen al milkshakes maken en andere ingewikkeld ijskoffie-dingen. En ja, ik mag zo nu en dan cake en koffie. En wanneer er een wat teveel milkshake is gemaakt, dan is er altijd wel iemand (ikke!) die dat op wil drinken :). Ik werk bij Dome Cafe. www.domecoffees.com.au
    Hmmm, het allermooiste wat ik heb gezien. Dat is wel een heel moeilijke vraag. Mag ik een paar dingen noemen die ik geweldig vond? Ten eerste het koraalrif in het noorden van Australie, the Great Ocean Road (zeg maar alle oceaanfoto's die bij mijn blog stonden), de sterren in de woestijn (je ziet werkelijk miljoenen en miljoenen sterren) en als laatste de prachtige stranden bij Cape LeGrand (dat komt nog in een volgende blog!). Maar er zijn nog veel en veel meer dingen die ik op kan noemen. Dit land is zo waanzinnig mooi.
    Ja, ik vind het wel jammer. Want ik heb hier echt een geweldige tijd (gehad). Maar aan de andere kant is het ook wel heel erg leuk om al mijn vrienden weer te zien en natuurlijk mijn ouders, broertje en de rest van de families. :) Ik denk wanneer ik terugkom dat ik Australie wel ga missen, maar dat het ook wel fijn is om weer terug te zijn. Bedankt voor jullie leuke berichtje!

  • 22 April 2012 - 12:02

    Mariëtte En Robert:

    Hoi Nicole,
    Geweldig om je verhalen te lezen. Het ziet daadwerkelijk prachtig uit. Wij kunnen ons voorstellen dat je het naar je zin hebt. Vooral de kustlijn maakt indruk! Misschien moeten wij dan ook nog maar eens naar Australië.
    Ik lees uit de verhalen dat je een baantje hebt. Fijn. Zo kun je de tijd daar nog even verlengen.
    Wij wensen je nog heel veel (werk)plezier toe en nog bedankt voor je kaart!

    Groetjes,
    Mariëtte en Robert, maar natuurlijk ook van Rick en Stijn. (Al hebben zij hier geen weet van!)

  • 05 Mei 2012 - 15:35

    Rikie Mulder:

    Hoi Nicole,
    Vol belangstelling je reisverslagen nogeens weer doorgelezen en de foto's bekeken.
    Wat een fantastische reis! We hebben je kaart ontvangen en vinden het erg leuk dat je
    aan ons gedacht hebt. Bedankt!
    Nog en hele fijne reis gewenst en kijk uit!
    Groetjes Rikie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hoi allemaal, Langzamerhand komt het moment nu toch steeds dichterbij: 4 oktober vlieg ik naar Sydney. Een flinke reis voor iemand die West-Europa nog nooit uit is geweest. M'n backpack staat al op m'n kamer, klaar om ingepakt te worden en me gedurende acht maanden gezelschap te houden. Nog even genieten van de zomerdagen in Nederland en dan de reis van m'n leven maken!

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 955
Totaal aantal bezoekers 87419

Voorgaande reizen:

08 November 2011 - 13 Juli 2012

Going to a land Down Under

Landen bezocht: